RODO
POLITYKA PRYWATNOŚCI DANYCH OSOBOWYCH (RODO)
www.senpo.pl
Obowiązuje od 15 grudnia 2023 r.
§1
Tożsamość administratora danych
- Właścicielem Sklepu/Strony i Administratorem danych osobowych podawanych w trakcie korzystania ze Sklepu prowadzonego pod adresem senpo.pl jest SENPO sp. z o.o. sp.k., ul. Bolesława Krzywoustego 68, 61-144 Poznań, NIP: 7822887530; REGON: 38715849700000; wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000862450. Dane kontaktowe: sklep@senpo.pl, tel. +48 535 635 716.
- Zasady dotyczące przetwarzania plików cookies i stosowanych narzędzi analitycznych i marketingowych na naszej stronie zostały umieszczone w Polityce cookies dostępnej pod adresem: https://senpo.pl/polityka-cookies/
- Dane osobowe Kupujących przetwarzane są zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa; tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO), ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych, a także ustawą z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Poniższa Polityka Prywatności obejmuje zasady przetwarzania danych Użytkowników Strony, a także osób zawierających umowy z Administratorem danych (Kupujących), w tym związanych z realizacją Zamówienia w Sklepie internetowym lub w salonie stacjonarnym, a także danych gromadzonych poprzez kontakt z Administratorem danych (adres e-mail lub telefonicznie) lub korespondencję tradycyjną, jak i osób, które lubią i/lub obserwują fanpage Administratora w mediach społecznościowych, który prowadzi.
§2
Stosowane definicje
- W niniejszej polityce stosuje się następujące definicje:
- Serwis/Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem senpo.pl za pośrednictwem którego Użytkownik/Kupujący może: przeglądać jego zawartość (podstrony, sklep on-line), kontaktować się z administratorem danych (formularz kontaktowy, dane teleadresowe, inne aktywne formularze na stronie Sklepu), składać zamówienia na towary (sklep on-line, inne formy zamówienia), zamówić informacje handlowe i marketingowe (newsletter), etc.
- Administrator danych osobowych – podmiot, który decyduje o celu i środkach przetwarzania danych, w niniejszej polityce rozumie się przez to: SENPO sp. z o.o. sp.k., ul. Bolesława Krzywoustego 68, 61-144 Poznań, NIP: 7822887530; REGON: 38715849700000; wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000862450. Dane kontaktowe: sklep@senpo.pl, tel. +48 535 635 716.
- Użytkownik – osoba fizyczna, której dane dotyczą i która korzysta z usług dostępnych w Serwisie/Sklepie, w tym Kupujący zawierający umowę sprzedaży w Sklepie.
- Dane osobowe – wszelkie informacje, które bez nadmiernego czasu i kosztu mogą doprowadzić do identyfikacji osoby fizycznej, w tym jej dane identyfikacyjne, adresowe i kontaktowe.
- Państwa trzecie – państwa poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).
§3
Cele przetwarzania danych osobowych
- Administrator Danych Osobowych przetwarza dane osobowe wyłącznie, gdy jest to dopuszczone aktualnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym w celu:
- przygotowania i realizacji zawartej umowy sprzedaży, w tym zawarcia umowy na odległość za pośrednictwem sklepu internetowego lub w salonie stacjonarnym, której osoba jest stroną, a także w celu dostawy oraz realizacji uprawnień wynikających z umowy sprzedaży odpowiednio dla sprzedaży internetowej i stacjonarnej, a przetwarzanie to odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO,
- udokumentowania realizacji umów, w tym wystawienia rachunku lub faktury dla osoby fizycznej, prowadzenia dokumentacji księgowej i podatkowej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze danych osobowych, na podstawie art. 70 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, w tym udzielenia odpowiedzi na pytania zadane poprzez środki komunikacji elektronicznej lub w celu obsługi korespondencji tradycyjnej, a przetwarzanie to odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO,
- wysyłania zamówionych informacji marketingowych drogą elektroniczną (newsletter) na podany przez Użytkownika adres e-mail w tym celu, a przetwarzanie to odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) RODO, tj. zgody osoby, której dane dotyczą,
- rejestracji i założenia Konta w Sklepie, a przetwarzanie to odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) RODO, tj. zgody osoby, której dane dotyczą,
- wysłania zapytania o udzielenie opinii o Towarach/Sklepie Administratora danych przez zewnętrzne serwisy badania satysfakcji, jak Ceneo.pl i Zaufane.pl za zgodą osoby, które dane dotyczą, tj. na podstawie art. 6 ust. 1 lit a) RODO,
- prowadzenia rekrutacji na stanowisko lub funkcję, o którą osoba się aktualnie ubiega, jeśli Administrator danych ogłasza nabór na swojej stronie internetowej lub za pośrednictwem innych portali. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. wypełnienie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych, w szczególności ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, a także art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. niezbędność danych przed zawarciem umowy, jak i na podstawie zgody, tj. art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – w zakresie danych dodatkowych lub zgody na przetwarzanie danych na cele przyszłych rekrutacji,
- dochodzenia praw i roszczeń przez Administratora danych lub osobę, której dane dotyczą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit f) RODO i odbywa się w prawnie usprawiedliwionym celu.
- Podanie danych osobowych jest niezbędne w celu zawarcia realizacji umowy zawartej na odległość lub w salonie stacjonarnym, w tym wysyłki towaru, wystawienia dokumentu księgowego, dochodzenia roszczeń, a także udzielenia odpowiedzi na pytania oraz udziału w rekrutacji, jeśli ogłoszono nabór, a osoba której dane dotyczą wyraziła chęć uczestnictwa. Podanie danych osobowych w pozostałym zakresie jest dobrowolne.
- Brak podania wymaganych danych uniemożliwia realizację umowy sprzedaży, w tym zawartej na odległość, wystawienie rachunku lub faktury lub podjęcie kontaktu na żądanie osoby, której dane dotyczą.
§4
Sposoby pozyskiwania danych
- Dane osobowe Użytkownika gromadzone są bezpośrednio od osób, których dane dotyczą, tj. poprzez:
- wypełnienie formularza z danymi kontaktowymi podczas składania zapytania lub inne formularze dostępne na stronie internetowej Sklepu,
- wypełnienie formularza zapisu na newsletter,
- wypełnienie formularza zamówienia w sklepie-online,
- rejestracja konta w Serwisie,
- bezpośredni kontakt z administratorem danych za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie lub w formie tradycyjnej w miejscu prowadzenia działalności.
§5
Zakres przetwarzanych danych
- Zakres przetwarzanych danych osobowych został ograniczony do minimum niezbędnego do realizacji celu, dla którego zostały zebrane:
- złożenia zapytania przez formularz kontaktowy lub za pomocą danych teleadresowych dostępnych na stronie: adres e-mail, numer telefonu, adres poczty elektronicznej, imię lub imię i nazwisko, ewentualne inne dane podane dobrowolnie przez osobę, której dane dotyczą,
- dokonania zapisu na newsletter: imię, adres e-mail,
- złożenia zamówienia w sklepie: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, adres dostawy, dane rozliczeniowe,
- rejestracji konta w Serwisie lub sklepie online: imię i nazwisko, adres e-mail, hasło, login,
- wystawienia rachunku lub faktury: nazwa podmiotu lub imię i nazwisko osoby fizycznej, adres siedziby lub miejsca dostawy, NIP, REGON.
§6
Okres przetwarzania danych
- Okres przetwarzania danych jest uzależniony od celu, dla którego dane zostały zebrane i wynosi w celu:
- zawarcia i realizacja umowy sprzedaży, w tym sprzedaży na odległość – przez okres niezbędny do udokumentowania wykonanej umowy, w tym wystawienia rachunku lub faktury – 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku, na podstawie art. 112 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, w związku z art. 70 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa,
- w celu wysyłania informacji handlowych drogą elektroniczną (newsletter) i/lub założenia Konta w Sklepie/wysyłania zapytania o opinię przez zewnętrzne serwisy badania satysfakcji – do czasu odwołania zgody, bez wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano przed jej odwołaniem,
- przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane przez formularz kontaktowy lub drogą telefoniczną, ale nie dłużej niż przez 6 miesięcy, o ile osoba nie zdecyduje się zawrzeć umowy z Administratorem danych osobowych,
- wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych, w szczególności ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy – np. imię (imiona) i nazwisko, dane kontaktowe wskazane przez kandydata, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, a także art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. niezbędność danych przed zawarciem umowy. Brak danych osobowych uniemożliwia udział w procesie rekrutacji. Podanie dodatkowych danych jest dobrowolne i wymaga wyraźnej zgody. Przetwarzanie tych danych odbywa się w takiej sytuacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Zgoda może zostać odwołana w każdym czasie, bez wpływu na zgodność przetwarzania przed jej wycofaniem.
- w celu dochodzenia roszczeń, na podstawie ustawy z art. 118 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi sześć lat, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
§7
Odbiorcy danych
- Dane osobowe Użytkownika mogą zostać powierzone innym podmiotom w celu wykonania usług na zlecenie administratora danych, w szczególności podmiotom w zakresie:
- hostingu strony www,
- serwisu i utrzymania systemów informatycznych, w których dane są przetwarzane, w tym w celu automatyzacji newslettera, wystawiania faktur, obsługi zamówień, komunikacji elektronicznej (czat na stronie, poczta e-mail), etc.,
- prowadzenia obsługi księgowo-podatkowej prowadzonej działalności gospodarczej.
- Dane osobowe Użytkownika mogą zostać także udostępnione podmiotom wspierającym administratora danych, w tym podmiotom realizującym:
- usługi kurierskie i pocztowe, aktualnie dostępne do wyboru w Sklepie przez kupującego w zakresie dostawy Towaru,
- obsługę płatności (banki prowadzące rachunek płatniczy Sklepu i operatorzy płatności online), o których mowa w Regulaminie sklepu online.
- Dane osobowe (imię, adres e-mail) oraz informacje o zamówieniu Użytkownika mogą zostać udostępnione za jego zgodą do serwisów agregacji opinii, jak:
- ceneo.pl – prowadzony przez Ceneo.pl sp. z o.o. – spółka z siedzibą w Poznaniu, przy ul. Grunwaldzkiej 182, 60-166 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000634928, kapitał zakładowy: 5 000 000 złotych, posiadająca numer identyfikacji podatkowej NIP 5252674781, REGON 365338986,
- zaufane.pl – prowadzony przez Fabrykę e-biznesu spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rzeszowie, adres: ul. Trembeckiego 11A, 35-234 Rzeszów, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000313751, NIP 8133563947, REGON 180361630.
§8
Przetwarzanie danych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG)
- Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane przez dostawców, których siedziby i/lub serwery są zlokalizowane w państwie trzecim, tj. na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA). Przekazanie danych do USA odbywa się na podstawie decyzji Komisji Europejskiej z 10 lipca 2023 r. stwierdzaj odpowiedni stopień ochrony danych osobowych zapewniony przez tzw. “Ramy ochrony danych UE-USA” (EU-US Data Privacy Framework) w stosunku do dostawców wpisanych na listę departamentu handlu USA, jak: Google LLC. 1600 Amphitheatre Parkway Mountain View, CA 94043, USA; Meta Platforms, Inc., Menlo Park, California, USA.
- W pozostałych zakresie dane osobowe Użytkownika, w tym Kupującego nie będą przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).
§9
Fanpage Administratora danych w mediach społecznościowych
- Administrator danych jest także jednocześnie współadministratorem danych jego obserwatorów w mediach społecznościowych – szczególnie osób, które korzystają ze środków komunikacji elektronicznej na fanpage’u – Facebook – „@senpo.spijdobrze” i/lub Instagram pod nazwą konta „@senpo.pl”, prowadzonych przez Administratora danych w tych serwisach społecznościowych.
- W pozostałym zakresie administratorem danych Użytkowników tych serwisów społecznościowych jest Meta Platforms, Inc., (dawniej: Facebook Inc., z siedzibą przy 1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025, USA), a przetwarzanie tych danych odbywa się na zasadach opisanych w regulaminach i politykach prywatności użytkowników tych serwisów, w tym na: https://www.facebook.com/privacy
- Dane osobowe Użytkownika, który lubi i/lub obserwuje fanpage Administratora w mediach społecznościowych będą przetwarzane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym w tzw. państwie trzecim, w szczególności na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki w związku ze stosowaniem rozwiązań informatycznych, których serwery są zlokalizowane poza Europejskim Obszarem Gospodarczym.
- Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane w państwie trzecim, tj. na terenie Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA). Przekazanie danych do USA odbywa się na podstawie decyzji Komisji Europejskiej z 10 lipca 2023 r. stwierdzająca odpowiedni stopień ochrony danych osobowych zapewniony przez tzw. “Ramy ochrony danych UE-USA” (EU-US Data Privacy Framework) w stosunku do dostawców wpisanych na listę departamentu handlu USA, jak: Meta Platforms, Inc., Menlo Park, California, USA.
§10
Prawa osób, których dane dotyczą
- Osobom, których dane dotyczą przysługuje prawo:
- dostępu do treści danych osobowych, w tym otrzymania bezpłatnie pierwszej kopii treści danych osobowych,
- do poprawiania danych,
- prawo do usunięcia danych, o ile nie obowiązują inne przepisy prawa, które zobowiązują administratora danych do archiwizacji danych przez określony czas,
- prawo do przenoszenia danych, o ile podstawą przetwarzania danych jest umowa lub zgoda osoby, której dane dotyczą, a przetwarzanie danych odbywa się w sposób automatyczny,
- do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych – jeśli podstawą tego przetwarzania była zgoda osoby, której dane dotyczą. Odwołanie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem,
- do wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją wobec przetwarzania dotyczących danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) lub f) RODO, a także prawo do ograniczenia przetwarzania,
- prawo do niepodlegania automatycznemu profilowaniu, jeśli administrator danych podejmowałby decyzje opierające się wyłącznie na automatycznym profilowaniu i niosące ze sobą skutki prawne dla osoby, której dane dotyczą lub podobnie na nią wpływały,
- prawo do kontroli przetwarzania danych i informacji na temat tego, kto jest administratorem danych, a także uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych, treści tych danych, źródle danych, a także sposobie udostępniania, w tym o odbiorcach lub kategoriach odbiorców danych,
- W celu realizacji prawa do informacji, dostępu do treści danych, ich poprawiania, a także innych praw, można skontaktować się z Administratorem danych.
- Osoba, której dane dotyczą ma także prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO), jeśli przetwarzanie danych narusza przepisy Ogólnego rozporządzania o ochronie danych osobowych (RODO). Skarga może zostać wniesiona w formie elektronicznej lub tradycyjnej na adres: Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
§11
Postanowienia końcowe
W przypadku zmiany obowiązującej polityki prywatności, w szczególności gdy będą tego wymagały zastosowane rozwiązania techniczne lub zmiany przepisów prawa w zakresie prywatności osób, których dane dotyczą, wprowadzone zostaną odpowiednie modyfikacje do niniejszej Polityki Prywatności, które będą obowiązywały w ciągu 14 dni od ich opublikowania na stronie Serwisu/Sklepu.